Reisvoorbereiding

Reserveren bij Bali Travel

austrian-airlines-reisvoorbereiding-bali-unsplash-1

Reserveren bij Bali Travel


Heeft u een reisvoorstel ontvangen wat volledig aan uw wensen voldoet dan boeken wij graag de reis voor u in. Om te reserveren zijn de volgende gegevens nodig:

- Naam volgens paspoort (1e voornaam voluit)
- Geslacht
- Geboortedata (enkel in geval van kinderkorting)
- Adresgegevens en telefoonnummer

Nadat de reis definitief is bevestigd ontvangt u de factuur/reisbevestiging. De gewenste stoelen in het vliegtuig boeken wij indien mogelijk direct voor u in. De reisbescheiden met alle vouchers, contactgegevens ter plaatse, noodnummers etc. ontvangt u een aantal weken voor vertrek. Vergeet niet een goede  reis en annuleringsverzekering van de Europeesche verzekeringen op onze website af te sluiten voor uw reis.

Reserveren bij Bali Travel

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Of u uw reservering kunt wijzigen hangt af van de status van uw reservering en van de voorwaarden die aan uw vliegticket en reis zitten. Dit wordt door de vliegmaatschappij bepaald en niet door Bali Travel. Mocht u willen wijzigen dan moet eerst bekeken worden of het ticket al is geprint. Bali Travel moet altijd contact opnemen met de vliegmaatschappij en zijn er aan het wijzigen bijna altijd kosten verbonden. Is het ticket nog niet geprint, dan is het eenvoudiger om een aanpassing te maken.

Kan ik annuleren, en hoe doe ik dat?

Annuleren dient ten alle tijde schriftelijk te gebeuren. U stuurt uw annulering per email dan wel per post. Na ontvangst wordt uw annulering in behandeling genomen. De annuleringsvoorwaarden kunt u terug vinden in onze Algemene Voorwaarden. Indien u tickets heeft gereserveerd die non-refundable zijn en reeds uitgegeven, dan zijn de annuleringskosten altijd 100%. Nadat uw annulering behandeld is krijgt u per mail hiervan de bevestiging/annuleringsnota. U kunt deze nota indienen bij uw verzekeringsmaatschappij, zij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.

Kan ik veilig en vertrouwd boeken bij Bali Travel?

Ja, want Bali Travel is aangesloten bij het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) en het Calamiteitenfonds. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen onze reizen onder de garantie van het SGR. Dit houdt in dat het SGR u als consument verzekert uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Meer informatie vindt u op: https://www.sgr.nl/

Het Calamiteitenfonds draagt er in geval van een door het Calamiteitenfonds vastgestelde calamiteit zorg voor, dat u als consument die deelneemt aan een door ons verzorgde reis:
- (een deel van) uw reissom vergoed krijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig hebben kunnen uitvoeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt wanneer wij als gevolg van een calamiteit de reis hebben moeten aanpassen of indien u vervroegd heeft moeten terugkeren naar huis. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Meer informatie vindt u op: https://www.calamiteitenfonds.nl.

Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?

Bali Travel accepteert geen creditcardbetalingen.

Hoe kan ik Bali Travel buiten kantoortijden bereiken?

Buiten kantoortijden zijn wij bereikbaar via ons noodnummer die u heeft ontvangen bij uw reisbescheiden. Daarnaast zijn wij per email en Whatsapp 7 dagen per week bereikbaar.

Kan ik een afspraak maken en langskomen op jullie kantoor ?

U kunt bij ons langskomen op ons kantoor in het centrum van Rotterdam om uw reis te bespreken, echter dit kan alleen op afspraak. Eventuele klachten worden enkel schriftelijk en/of telefonisch afgehandeld.

Hoe gaan we om met uw persoonsgegevens?

Bali Travel gaat zeer zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. De gegevens die u invult voor het maken van een reservering of het aanmelden op de mailinglist hebben wij nodig om die betreffende service te verlenen.
De door u ingevulde gegevens worden, indien u dit heeft aangegeven, alleen gebruikt voor het versturen van onze nieuwsbrief en voor het uitvoeren van bijvoorbeeld kortingacties.
Uw gegevens worden in géén geval doorgegeven aan derden.

Kan ik een preferentie/voorkeur doorgeven?

Een preferentie is een voorkeur. Deze wordt doorgegeven aan de betreffende uitvoerder, maar kan nooit gegarandeerd worden. Het gaat hier om zaken als stoelvoorkeur, ligging van de kamers, dieetwensen, etc.

Wat houdt ssl in op de website?

Een SSL certificaat zorgt voor een beveiligde verbinding tussen de website en de bezoeker van de website. Alle gegevens die de bezoeker naar de website stuurt, worden gecodeerd en kunnen onderweg niet gestolen worden.